تعمیر برد پکیج را به چه کسی بسپارم؟

اگر برد پکیج شما خراب شده است تعمیر برد پکیج را به چه کسی بسپاریم؟  مطمئن شوید که فرد متخصصی را برای تعمیر برد انتخاب میکنید. حتما از شرکت های معتبر پاسخگو در در خصوص تعمیرات بهره بگیرید. افراد ممکن است پاسخگویی در قبال تعمیرات خود نداشته باشند. گارانتی تعمیرات اگر واقعی باشد بسیار کمک کننده خواهد بود.

تعمیر برد پکیج

در صورتی که کلا برد پکیج روشن نمی شود چکار کنم ؟ 

در صورتی که کلا برد دستگاه روشن نمی شود و همه چراغ های آن خاموش است ابتدا از داشتن برق در پریز مطمئن شوید. فیوز های داخل ساختمان را چک بفرمائید.

در صورتی که پریز برق دارد ممکن است روشن نشدن چراغ ها و یا نمایشگر برد به علت خرابی دوشاخه نیز باشد. 

اگر از ورود برق به برد پکیج مطمئن هستید احتمالا قسمت تغذیه برد پکیج شما خراب شده است. 

در پکیج های ایران رادیاتور آنالوگ روشن شدن برد به معنای روشن شدن LED ها و در پکیج های دارای نمایشگر روشن شدن LCD به معنای روشن شدن برد می باشد. 

پکیج آنالوگ و دیجیتال چه تفاوتی با هم دارند؟

پکیج های آنالوگ به پکیج هایی اطلاق میشود که صفحه نمایشگر ندارند. مانند پکیج های سری m,e,eco ایران رادیاتور و پکیج های اپتیما و کالداونزیا بوتان 

پکیج های دیجیتال به پکیج هایی اشاره دارد که دارای صفحه نمایشگر می باشند مانند پکیج های سری L,A ایران رادیاتور و پکیج های پارما بنسره cv بوتان 

 

برد پکیج آب خورده است چکار کنم ؟

اگر متوجه خیس شدن برد پکیج شدید بلافاصله برق دستگاه را قطع کرده و در صورتی که تخصص تعمیرات برد ندارید به یک سرویسکار مجاز یا شماره های شرکت تماس حاصل نمائید. 

خطای پکیج ایران رادیاتور را چگونه بخوانیم؟

پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور صفحه نمایش ندارند و دارای LED های کوچکی می باشند. اگر 1 یا 2 یا 3 عدد از این LED های سبز چشمک بزنند نشانگر خطای دستگاه می باشد. 

توجه داشته باشید چشمک زن جفت جفت 2 LED کنار هم و حرکت به سمت راست نشانگر خطای پکیج نمی باشد و به معنای باز شدن آبگرم مصرفی می باشد.

برد پکیج روشن می شود اما هیچ عکس العملی نشان نمیدهد

دستگاه را در حالت زمستانه قرار دهید. اگر دستگاه روشن نمیشود ممکن است سنسورهای پکیج خراب شده باشند. همچنین ممکن است برد پکیج خراب شده باشد. 

جامپر ترموستات اتاقی را چک بفرمائید. 

اگر آبگرم را نیز باز میکنید هیچ اتفاقی نمیفتد حتما با یک فرد متخصص صحبت کنید و از ایشان مشورت بگیرید. یا فرم مشاوره رایگان را پر نمائید.

فن پکیج روشن نمیشود

در صورتی که فن پکیج روشن نمیشود و فن دستگاه به تنهایی کار میکند, ایراد از برد پکیج می باشد. معمولا در پکیج ها رله فن دچار ایراد میگردد. 

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید برخی اوقات علاوه بر رله فن پکیج قطعات دیگری نیز می بایست تعویض گردد در غیر اینصورت ممکن است برد دوباره دچار مشکل گردد.

برد پکیج مکررا روشن خاموش میگردد

در صورتی که با وصل کردن برق به برد کنترل پکیج مکررا صفحه نمایش برد خاموش و روشن میگردد احتمال زیاد قسمت تغذیه برد دچار مشکل شده است. 

در چنین مواقعی پیشنهاد میگردد از کمک مشاورین ما بهره بگیرید مگر اینکه خودتان تخصص کافی را داشته باشید.

برد پکیج یک لحظه روشن میشود

اگر با اتصال برد پکیج و بطور کلی پکیج به برق شهر یک لحظه برد روشن میشود و بلافاصله خاموش میگردد میتواند دلایل متعددی داشته باشد. 

  • خرابی آیسی سویچینگ
  • خرابی ترانس تغذیه 
  • خرابی فیلتر ورودی 
  • خرابی میکرو

 

فیوز شیشه ای برد کنترل پکیج میسوزد

در صورتی که فیوز شیشه ای برد پکیج مدام می سوزد میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. موارد زیر را امتحان کنید. 

  • از سالم بودن مصرف کننده های 220 ولت مطمئن شوید. 
  • از سالم بودن قسمت تغذیه برد و لود اطمینان حاصل نمائید.
  • وریستور برد را بررسی نمائید. 

پکیج در حالت گرمایش هیچ عکس العملی نشان نمیدهد

در صورتی که پکیج در حالت آبگرم مصرفی به درستی کار میکند اما در حالت گرمایش بطور کلی هیچ واکنشی نشان نمیدهد, جامپر ترموستات اتاقی بر روی برد را بررسی نمائید. 

پکیج بوتان در یکی از حالات آبگرم مصرفی یا گرمایش واکنش نشان نمیدهد

در صورتی که پکیج شما پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا یا بوتان اپتیما می باشد این احتمال وجود دارد که پتانسیومتر مربوطه دچار ایراد شده باشد. در صورتی که با کمی دستکاری پتاسنیومتر مشکل حل میشود پتانسیومتر را تعویض کنید.