تعمیرکار حرفه ای یا ناشی برد پکیج ؟

تعمیر برد پکیج دیواری
تعمیرکار تخصصی برد پکیج دیواری

برد مدار چاپی یا PCB  ضروری ترین و مهم ترین قطعه در بیشتر تجهیزات خانگی از جمله پکیج شوفاژ دیواری می باشد.

برد پکیج دیواری مانند تمامی قطعات نصب شده در تجهیزات خانگی نیز میتواند دچار خرابی یا سوختگی شود که این امر طبیعتا نیاز به تعمیر دارد یا شایدم تعویض اون.

 

زمانی که برد پکیج دیواری خونه تون خراب میشه میتونه هزینه های سنگینی بهتون تحمیل کنه. البته خوشبختانه بسیاری از ایرادهای برد پکیج دیواری رو میشه تعمیر و اصلاح کرد.

بطور کلی فرآیند تعمیر برد  مشتمل بر عیب یابی صحیح می باشد. یعنی ابتدا باید مشخص کرد آیا واقعا ایراد از برد پکیج است یا خیر ؟!

بسیار دیده شده که برد پکیج تعویض شده در حالیکه اصلا ایراد از پکیج نبوده . با این اوصاف بدون اینکه مشتری مطلع بشه سرویسکار بعد از متوجه شدن اشتباه خود ایراد دیگه ای به قطعه دیگه ای نسبت میده و حالا شما دوتا هزینه اضافی باید برای تعمیرات بدین.

 

این اتفاق در حالی میفته که با یک هزینه تعمیر منصفانه میتونستین از پرداخت دو هزینه اضافی جهت تعویض جلوگیری کنید.

بعد از مشخص شدن منشا ایراد که در مورد برد پکیج می باشد یا خیر تعمیر کار و متخصص تعمیرات برد بدنبال قسمت دچار ایراد در برد پکیج میگردد.

پس از تشخیص قطعه یا قطعات خراب در برد, موردی که بسیار مهم و حائز اهمیته اینه که چرا اون قطعه خراب شده.

نکته ای که 99 درصد تعمیرکار ها بهش توجه نمیکنن چیه؟ 

 

اینه که دلیل خرابی رو پیدا نمیکنن و فقط قطعه خراب رو تعویض میکنن. چرا ؟ چون راحتترین راهه. البته یه دلیل دیگه میتونه داشته باشه. چون اگر بخواین دلیل خرابی قطعه رو بفهمین باید سواد اینکار رو داشته باشید. خب اگه سوادش نباشه اون موقع دیگه چراییش مهم نیست, مهم اینه پول از مشتری گرفته بشه. بهمین دلیله که باید حواستون رو جمع کنید به کی و کجا اعتماد میکنید. همین کوتاهی تعمیرکار برد پکیج باعث میشه که برد بعد از مدتی مجددا خراب بشه.

پس در نتیجه علت پیدایش خرابی از خود خرابی مهمتره!

بطور کلی یافتن یک مرکز تعمیرات مجهز و از همه مهمتر قابل اطمینان جهت تعمیرات برد برای جلوگیری از هزینه های مجدد و اضافی خرابی برد میتواند منجر به کاهش هزینه و افزایش طول عمر پکیج وبرد آن شود.

 

البته هیچ راهی برای مشتری باقی نمی ماند که با تکیه بر تحقیق خود بهترین مرکز تعمیر را انتخاب و تعمیرات برد پکیج خود را به آن بسپارد.