عیب یابی برد پکیج شوفاژ 

 

تشخیص خرابی برد پکیج دیواری ممکن است دشوار باشد. اولین قدم این است که منبع تغذیه را بررسی کنید. اگر منبع تغذیه به درستی کار کند، ممکن است برد مدار دلیل مشکل باشد. برای تشخیص برد مدار، یک تکنسین باید برد را برای علائم خوردگی، آسیب فیزیکی یا خرابی قطعات بررسی کند. در صورت وجود هر یک از این مشکلات، برد مدار باید تعمیر شود.

خرابی برد پکیج شوفاژ

خرابی برد پکیج شوفاژ : علل ، علائم ، تشخیص و پیشگیری

معرفی
پکیج های دیواری یک انتخاب محبوب برای گرم کردن خانه ها و دفاتر کاری است. آنها قابل اعتماد و کارآمد هستند ، اما مانند هر دستگاه دیگر ، می توانند مشکلاتی را تجربه کنند. یکی از متداول ترین مسائل ، خرابی PCB یا برد پکیج دیواری است. در این مقاله به بررسی دلایل ، علائم ، تشخیص ، ترمیم و پیشگیری از خرابی برد پکیج دیواری می پردازیم.

دلایل خرابی برد پکیج دیواری

خرابی برد پکیج می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود. شایع ترین علت آن افزایش قدرت یا قطع برق یا همان افزایش ولتاژ است. افزایش ولتاژ برق می تواند باعث شود که برد مدار بیش از حد دچار ولتاژ گردد و خراب گردد. قطع برق می تواند باعث شود که برد مدار از منبع تغذیه جدا شود و نتیجه خرابی باشد. سایر دلایل خرابی برد پکیج دیواری شامل خوردگی ، آسیب فیزیکی و نارسایی المان ها است. خوردگی می تواند زمانی رخ دهد که برد مدار در معرض رطوبت یا سایر مواد خورنده باشد. آسیب فیزیکی می تواند هنگام ریزش برد مدار یا در غیر این صورت سوء استفاده شود. خرابی المان می تواند هنگامی رخ دهد که اجزای موجود در صفحه مدار پوشیده یا آسیب دیده باشند.

علائم خرابی 

علائم خرابی برد پکیج دیواری بسته به علت می تواند متفاوت باشد. علائم شایع شامل عدم قدرت ، عدم توانایی در کنترل دما و عدم توانایی در استرت پکیج دیواری است. اگر برد پکیج بیش از حد بارگیری شود ، ممکن است باعث شود پکیج شوفاژ به طور غیر منتظره خاموش شود. اگر برد مدار از منبع تغذیه جدا شود ، ممکن است باعث شود که پکیج شوفاژ به هیچ وجه شروع نشود. اگر سنسور دمای مدار خراب شود ، ممکن است باعث شود که پکیج به تغییرات دما پاسخ ندهد.

 

تعمیر برد پکیج شوفاژ دیواری

تعمیر خرابی برد پکیج دیواری می تواند یک فرآیند پیچیده باشد. اگر برد مدار دچار خوردگی شده باشد، باید تعویض شود. اگر برد مدار از نظر فیزیکی آسیب دیده باشد، باید تعمیر یا تعویض شود. اگر قطعات روی برد مدار فرسوده یا آسیب دیده باشند، باید تعویض شوند. در برخی موارد، کل برد مدار ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

پیشگیری از خراب شدن برد پکیج شوفاژ

بهترین راه برای جلوگیری از خرابی برد پکیج دیواری، اطمینان از عملکرد صحیح منبع تغذیه است. اگر منبع تغذیه به درستی کار نکند، می تواند باعث شود که برد مدار بیش از حد بارگذاری شود یا از منبع تغذیه جدا شود. علاوه بر این، تمیز و خشک نگه داشتن برد مدار برای جلوگیری از خوردگی مهم است. در نهایت، مهم است که برد مدار را به طور منظم برای علائم آسیب فیزیکی یا خرابی قطعات بررسی کنید.

نتیجه گیری

خرابی برد پکیج دیواری می تواند یک مشکل زمانبر و پرهزینه باشد. با این حال، با درک علل، علائم، تشخیص، تعمیر و پیشگیری از خرابی برد پکیج دیواری، می توان پکیج دیواری خود را به خوبی کار کرد. اگر مشکوک هستید که پکیج دیواری شما دچار خرابی برد شده است، مهم است که با یک تکنسین مجرب برای تشخیص و تعمیر مشکل تماس بگیرید. همچنین بسیاری از اوقات خرابی هایی که تکنیسین ها به عنوان خرابی برد گزارش میدهند خرابی پکیج است نه برد.  پس بهتر است در صورت امکان برد خود را مستقیما جهت تعمیر به مراکز معتبر تعمیرات برد بسپارید